Brand Building 2017

Ve středu 15. března 2017 se v pražském hotelu Amarilis uskutečnila konference o budování značky, kterou spoluorganizovaly servery Vím Víc a Slevomat.


Úvodní přednášku o výkonnostních kanálech přednesl marketing manager Slevomat.cz Radek Hudák. Hlavním tématem bylo používání videií, které je vhodné pro zvyšování prodejů i budování značky. Nezbytné je jasně stanovit KPI, sestavit komunikační plán, a rozhodnout se, jaký formát chcete použít. Slevomat má ve své strategii videa inspirativní, recenzní, speciální (tématická) a "hygienická," která svým obsahem zvyšují důvěru ve značku (rady jak nakoupit, jak obchod funguje apod. - nikoli prodejní). Videa využívají i v sestříhané podobě pro YouTube Ads (většinou čistě prodejní), kde upřednostňují jejich šesti vteřinovou variantu (tzv. bumper ads), která je levnější a výkonnější. Než video vypustíte, je nezbytné jej nejprve otestovat, zda u diváků funguje tak, jak jste si nastavili (branding, prodej atd.).





Petr Cikán z Acomware navázal tématem e-mailingu. Newslettery by neměly chodit z "no-reply" e-mailových adres, měly by obsahovat odkaz na webovou verzi, mely by být responzivní, a měly by mít cílený obsah. Prostřednictvím e-mailingu lze se zákazníkem budovat vztah, který zvyšuje podíl přečtených newsletterů (open rate).  Vše začíná u sběru dat a precizního naprogramování databází i automaticky generovaných zpráv. Nezbytné je vytvořit si u každého zákazníka jeho "životní cyklus," který pomáhá rozhodovat kdy, jaké, a jak často newslettery zasílat.  Registrační formulář by měl obsahovat i výběr typu reklamních sdělení, které chce zákazník přijímat. Pokud od zákazníka budete vyžadovat detailní informace (datum narození, telefonní číslo apod.), musíte vysvětlit k čemu je použijete - datum narození ke speciálním slevám (na oblíbené zboží či dopravu - lze uplatnit i u přání k svátku), telefon pro nepředvídané situace s objednávkou/dopravou apod. Po prvním nákupu je vhodné zákazníka dočasně vyřadit z databáze, protože je velmi pravděpodobné, že další nákup uskuteční až za nějaký čas (záleží na typu zboží/služeb). Stejně tak je vhodné vyřazovat dlouhodobě neaktivní jedince, případně jím novinky zasílat velmi výjimečně (speciální nabídky motivující k "návratu"). Ideální je mít k dispozici data ze sledování pohybu zákazníka na webu a v e-shopu (jaké kategorie, značky, produkty ho zajímají), a zasílat mu relevantní obsah (např. IBM Marketing Cloud). Stejně jako u videí je důležité zákazníkům dávat nějakou přidanou hodnotu ve formě rad, typů a recenzí - nezasílat jen prodejní zprávy. Pokud zákazníci sbírají body za věrnost, měl by být aktuální počet a možnosti využití součástí newsletteru. Napojení na hodnocení ze serveru Heureka a kontakty na pobočky/zákaznickou podporu jsou samozřejmostí. Z dat společnosti Acomware vyplývá, že pokud zákazník vyprázdní nákupní košík a odejde, je vhodné zaslat mu e-mail dvě hodiny poté. Nejdůležitější je nikdy nezaslat stejný newsletter dvakrát.






Jestli je lepší budovat značku srdcem nebo rozumem se pokusila vysvetlit, brand managerka serveru Bonami, Martina Kočařová. Co se týče povědomí o značce, je Bonami rozhodně lepší než konkurenční Biano, jehož marketing manager (Ondřej Bolkovec) vystoupil hned po prezentaci managerky Bonami. Oba servery spoléhají na sociální sítě, Bonami na Instagram - Biano na Facebook. Instagram je pro obchod s nábytkem ideální nástroj. Zákazníci mohou sdílet své vlastní designerské dovednosti s hashtagem obchodníka (#bonamiradosti) a obchodník inspiraci od odborníků. Velmi oblíbené jsou podle obou managerů služby architekta/designera zdarma. Bonami navíc společně se zásilkami posílá tzv. komplimentky, které zákazníkovi děkují za nákup, dávají 100Kč slevu na další nákup (podmíněnou recenzí), a vyzývají ke sdílení své radosti pod již zmíněným hashtagem. Instagram lze také použít jako "okno do firmy" - zákazníkům dokazuje, že je značka skutečná, případným zájemcům o zaměstnání nabízí vhled do pracovního prostředí. K tomu jsou ideální Instastories, která však nelze měřit, ani sledovat, kdo je viděl. Ondřej Bolkovec doporučil cílit reklamu na síti Facebook na mobilní zařízení - je to levnější, a většina uživatelů Facebook sleduje právě v telefonu.





Předposledním řečníkem byla Kateřina Malinová (CEO Stario Agency), která hned na úvod zdůraznila, že branding není hezký vizuál, logo a claim. Značka by měla být budována přes nejsilnější stránku produktu/služby v zapamatovatelné podobě. Nejlepší je podle ní využívat principu reciprocity (z knihy R. Galdini), který v sobě mají všichni lidé zakódovaný. Pokud dáte někomu něco zadarmo (ebook, radu,...) bude se Vám cítit zavázán, a bude Vás minimálně doporučovat. S registrovanými uživateli se tak lépe pracuje, protože Vás znají a chovají k Vám sympatie.






Na závěr promluvil country manager online knihkupectví Martinus.cz Dušan Murčo. Nejzásadnějším sdělením bylo: "Marketing je vztah, ve kterém sdílíme svou vášeň." Původem slovenský e-shop si velmi dobře uvědomuje, že knihy nejsou jeho produktem, ale jsou jím dodatečné služby - přidána hodnota, kterou zákazníkům dávají.  Největší úspěch zaznamenala vánoční kampaň z roku 2015, kdy rozdávali knihy na přání výměnou za čas na čtení - k přání o knihu připojil žadatel telefonní číslo na svého partnera/spolubydlícího a informaci o tom, co mu zabírá čas, který by mohl trávit čtením. Kampaň se snažila upozornit na nedostatek času, jako nejčastější příčinu toho, že lidé nečtou. Mezi další aktivity z dílny marketingového oddělení Martinus patří Den nepřečtených knih (31.8. - na e-shopu je výzva ke čtení knih, které již máme doma, nikoli k nákupu nových), vlastní trička a mikiny​ s tématickými nápisy, Knižní šifra (obraz, ze kterého jdou "vyčíst" názvy knih) či různé podpisové apod. akce. Pro jakoukoli společnost je, dle slov pana Murča, nejdůležitější uvědomění vlastního poslání (proč to děláme) a hodnot.






Budování značky je dlouhodobá záležitost. Zastoupené e-shopy (agregátory) zatím volí většinou metodu pokus-omyl. Nelze jim však upřít, že se jim to zatím vyplácí.
19.03.2017
  • 25.05.2017
  • Debordelizace Tour
  • Ivo Toman (školitel osobního rozvoje a motivace) se v rámci propagační cesty pro svou knihu Debordel ...
  • 19.03.2017
  • Brand Building 2017
  • Ve středu 15. března 2017 se v pražském hotelu Amarilis uskutečnila konference o budování značky, kt ...
  • 21.02.2017
  • Mentoring Equal Pay Day 2 ...
  • V sobotu 25. března se uskuteční tradiční mentoring v rámci Equal Pay Day
  • 22.12.2016
  • PF 2017
  • Přejeme všem našim zákazníkům, partnerům, kolegům a příznivcům, klidné prožití svátků vánočních a mn ...
 
 
Tel: +420 602 548 276
E-mail: sales@ph-consulting.cz


Tel: +420 603 453 633
E-mail: info@perfecthotelconcept.cz
 
 
Zpoždění při rozhodování může znamenat ztráty. Proto reagujeme rychle a garantujeme Vám, že na Váš požadavek odpovíme do 24 hodin.
Váš email: